Volgende maand gaan we rondreizen in Canada voor een paar weken,wie weet voor 100% zeker of ons Europees rijbewijs geldt in Canada en de USA of moeten we een internationaal rijbewijs aanvragen????
En huh....mogen we ook etenswaren in koffer vervoeren??? zoals een stuk kaas,pindakaas enz.Alvast bedankt voor reactie Wanda
Door: Mirella - Gast
Datum: 30-05-2010 21:15:10
Wij zijn zojuist terug uit Canada en hebben daar gewoon ons NL rijbewijs gebruikt. Is geen enkel probleem.
Met het invoeren van etenswaren zou ik wel voorzichtig zijn. Alle niet-vers producten zoals pindakaas en stroopwafels lijken me geen probleem zolang de verpakking nog dicht is. Kaas, vlees, groente en fruit zou ik niet doen.
Door: wallie - Gast
Datum: 31-05-2010 00:05:31
Een Internationaal Rijbewijs (I.D.P.) is een vertaling van je Nederlandse rijbewijs. De Canadese Ambassade raadt bezoekers, die een auto/camper huren wel aan om een IDP bij zich te hebben. De auto/camper-verhuurders vragen overigens alleen naar je NL rijbewijs.
Vlees, groente en fruit niet meenemen. Hoeft ook niet, alles wat je hier kan kopen kun je daar ook krijgen en nog veel, veel meer, net als pindakaas. Kaas is geen probleem, mits vacuum verpakt.